امروز می خواهیم به تعمیر سنسور باران سانتافه بپردازیم. در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد این که سنسور باران چگونه است و چه کاربرد هایی دارد، صحبت کنیم. همچنین روش هایی را برای تعمیر سنسور باران سانتافه بیان می کنیم. با این قطعه بیشتر آشنا می شویم تا هنگام خرابی آن دغدغه ای نداشته باشیم و بتوانیم به راحتی آن را خریداری و نصب کنیم تا سیستم برف پاک کن هم به خوبی عمل کند. با ما همراه باشید.

سنسور باران چیست و نحوه عملکرد

امروزه خودرو های جدید با امکانات و تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید و طراحی می شوند. تا راننده ها بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. برای مثال، ماشین سانتافه دارای ویژگی های فنی بسیار خوب و بالا می باشد. امکان رانندگی بهتر را برای افراد به وجود آورده است. یکی از قطعه های مهم ماشین سانتافه سنسور باران می باشد که در ادامه با عملکرد این سنسور آشنا می شویم.

سنسور باران وسیله ای است که میزان رطوبت شیشه جلو ماشین را کنترل می کند و می سنجد. این وسیله بعد از اینکه میزان رطوبت شیشه را سنجید. با توجه به مقدار آن سرعت برف پاک کن های ماشین را تنظیم و بررسی می کند. نکته مهم در ماشین سانتافه که دارای سنسور باران است. این می باشد که افراد باید نحوه تعمیر سنسور باران سانتافه را بلد باشند.

سنسور-باران-چیست-و-نحوه-عملکرد

کاربرد سنسور باران

یکی از مهم ترین کار هایی که سنسور باران انجام می دهد این است که گرد و غبار و حتی کوچک ترین آلودگی که روی شیشه جلو وجود داشته باشد، تشخیص می دهد و به راننده هشدار می دهد. به خاطر همین این موضوع باعث می شود که راننده گرد و غبار و آلودگی را برطرف کند و دید خود را بهتر کند. در گذشته از سنسور باران کمتر در ماشین ها استفاده می کردند. ولی امروزه با توجه به عملکردی که دارد، در اکثر ماشین ها به چشم می خورد. همچنین این سنسور امروزه به گونه ای رایج شده که دسترسی به آن خیلی راحت می باشد. علاوه بر خرید آن، اگر مشکلی برای این وسیله به وجود بیاید. به آسانی می توانید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

به عنوان مثال، اگر برای سنسور ماشین سانتافه مشکلی به وجود بیاید. شما خیلی سریع به تعمیر سنسور باران سانتافه می پردازید. یا حتی می توانند آن را دوباره از مراکز اتومبیل خریداری کنند.

گاهی ممکن است افرادی که سانتافه دارند. برف پاک کن های ماشین را روشن کنند اما آن ها به خوبی عمل نکنند یا قطع و وصل شوند. تولید کنندگان این دستگاه توصیه می کنند، برای بهتر کار کردن برف پاک کن ها از سنسور باران استفاده کنند. همچنین کارشناس ها روش هایی را برای نحوه تعمیر سنسور باران سانتافه بیان کردند. تا بتوانید هنگام مشکل در این وسیله خودتان به راحتی آن را برطرف کنید و دغدغه ای نداشته باشید.

نحوه تعمیر و تعویض سنسور باران سانتافه

در ماشین سانتافه که دارای سنسور باران می باشد. هنگام بارش باران، این وسیله به برف پاک کن ها سیگنال می فرستد تا به طور خودکار شیشه را پاک کنند و دید راننده را مطلوب کنند. گاهی ممکن است این وسیله به برف پاک کن ها هشدار ندهد و برف پاک کن ها عملکرد نامناسبی داشته باشند. به خاطر همین لازم است به تعمیر سنسور باران سانتافه بپردازید تا مشکل برطرف شود.

سنسور باران سانتافه در پشت آینه وسط خودرو نصب شده است. مهم‌ ترین کار آن،  این است که وقتی شیشه دارای رطوبت بسیار زیاد هست. امواج کمتر بازتاب می شوند و این وسیله آن ها را جذب خود می کند. این سنسور وقتی به طور کامل می تواند به تشخیص رطوبت شیشه ماشین بپردازد که امواج بازتاب شان کم باشد.

همانطور که می دانیم این سنسور هیچ ربطی به فصل های سرد و بارانی ندارد بلکه  فقط مقدار مرطوب بودن شیشه را تشخیص می دهد. به برف پاک کن ها فرمان می دهد تا فعال شوند. هنگام شستن ماشین باید این سنسور را از پشت فرمان قطع کنید. زیرا اگر روی شیشه ها آب وجود داشته باشد، این وسیله شروع به عملکرد خود می کند.

به عنوان مثال اگر سنسور باران ماشین سانتافه با عملکرد برف پاک کن ها ارتباط داشته باشد و روزی خراب شود. باید به تعمیر سنسور باران سانتافه بپردازیم. در غیر این صورت برف پاک کن ها هم از کار می افتند. جهت تعمیر یا تعویض نیز باید سنسوری که پشت آینه وسط خودرو به شیشه چسبیده است را مورد بررسی قرار بدهید.

تعمیر سنسور باران سانتافه در مراکز چگونه است؟؟

در سطح کشور مراکز مختلفی برای خدمات رسانی به مشتریانی که ماشین های آن ها خراب شده است یا قطعات آن دچار مشکل شده است، وجود دارد. حتی می توانیم بگوییم در کشور مراکز مختلف و بسیاری برای فروش سنسور باران ماشین ها وجود دارد. شما هم می توانند برای بهتر عمل کردن برف پاک کن ها این وسیله را خریداری کنند و در ماشین خود نصب کنند.

در مراکز خدمات اتومبیل برای تعمیر سنسور باران سانتافه و یا هر ماشین دیگری، ابتدا به پشت فرمان نگاهی می اندازند چرا که اهرمی وجود دارد که باعث غیر فعال شدن این وسیله می شود. اگر مشکل از این قسمت باشد به راحتی می توانند سنسور باران را دوباره فعال کنند.

اما اگر سنسور ماشین به دلایل مختلفی بشکند. یا هر گونه مشکل دیگری داشته باشد. متخصصان و کارشناسان در مراکز خدمات اتومبیل یا لوازم یدکی ها، مشتری را راهنمایی می کنند تا این وسیله را با قیمت مناسب خریداری کرده و از انتخاب آن رضایت کافی داشته باشند.

خلاصه شما برای بهتر عمل کردن برف پاک کن ها و تنظیم سرعت آن ها می توانند سنسور باران را خریداری کنند و پشت آینه وسط ماشین در بالای شیشه نصب کنند و از خوبی های این وسیله لذت ببرند.

برای اطلاع از قیمت تعمیر سنسور باران با شماره 02177196143 و 02177090652 تماس بگیرید.