احیا سنسور باران

یکی از انواع خدمات تخصصی مربوط به شیشه اتومبیل، خدمات مربوط به تعمیر و احیا سنسور باران برای انواع خودرو‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود.

مدت انجام

۱ روز کاری

قابل استفاده

تمام خودرو‌ها

اطلاعات بیشتر
image

تمامی خدمات مربوط به شیشه اتومبیل عبدالهی مانند تعمیر و احیای سنسور باران و همچنین نصب سنسور باران با بالاترین کیفیت، بهترین قیمت و سریع ترین زمان انجام می‌شود.

نحوه کارکرد سنسور باران

سنسور باران در قسمت بالای شیشه جلو خودرو، معمولا در جایی که آینه جلو خودرو به شیشه وصل می‌شود قرار می‌گیرد.
سنسور باران بر اساس امواج فراصوت (Ultra sound) کار می‌کند، به این صورت که از فرستنده سنسور این امواج به سطح شیشه برخورد می‌کنند و در صورتی که شیشه خشک باشد، این امواج از سطح شیشه عبور می‌کنند و در صورتی که شیشه خیس باشد، امواج ارسال شده به گیرنده ‌های سنسور برمی‌گردن.
بعد از آن سیستم کنترل سنسور میزان امواج ورودی و خروجی را بررسی می‌کند و در صوزتی که مقدار مناسبی از امواج به گیرنده سنسور رسیده باشند، به ECU خودرو دستور فعال سازی برف پاک کن‌ ها را می‌دهد. همچنین میزان سرعت برف پاک کن ها هم توسط سیستم کنترل سنسور تعیین می‌شود.

حسگر باران یا سنسور باران

هنگامی که خودرو شما  در هوای بارانی در حال حرکت است، میزان برخورد قطرات آب با شیشه جلو خودرو، به نسبت سرعت حرکت اتومبیل افزایش می‌یابد. سنسورهای باران که نسخه‌های اولیه آن‌ها از سال 2003 تولید شده‌اند نسبت به سرعت خودرو حساس هستند و سرعت حرکت برف پاک کن را تنظیم می‌کنند.

سنسور باران هنگامی که خودرو خاموش است، کار نمی‌کنند

سنسور باران هنگامی که خودرو خاموش است، کار نمی‌کنند حتی اگر سوئیچ در حالت استارت باشد، این مزیت باعث می‌شود تا از مصرف زیاد باطری جلوگیری شود.

همچنین در صورتی که بر روی شیشه یخ یا برف زیاد وجود داشته باشد از صدمه رسیدن به تیغه‌ها برف پاک کن جلوگیری می‌شود. تمامی سنسورهای باران، دارای دکمه تعیین وضعیت اتوماتیک هستند تا در صورت نیاز راننده بتواند آن را خاموش کند.

هزینه تعمیر یا تعویض سنسور باران چقدر می‌شود؟

عوامل زیادی در تعیین هزینه تعمیر سنسور باران اثرگذارند که این عوامل موجب افزایش و یا کاهش هزینه‌های مرتبط با آن می‌شوند.

هزینه تعمیر سنسور باران خودرو به متغیرهای متفاوت بسیاری بستگی دارد.

انواع قطعات قابل تعویضی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید و مسائل متفاوتی که ممکن است ناشی از این مشکل باشند و در فرایند تعمیر سنسور باران خودرو ایجاد شود باعث می‌شود تعمیر سنسور باران در یک خودرو در شرایط مختلف‌ هزینه‌های مختلفی برایتان رقم بزند.

بر خلاف خیلی از کار‌های تعویض سنسور باران خودرو به صورت شخصی ممکن است هزینه به مراتبط بیشتری برای شما داشته باشد. زیرا انتخاب قطعات و تجهیزات مختلف سردرگم کننده خواهد بود.

در نتیجه واگذار کردن این کار به یک متخصص ماهر، مانند شیشه اتومبیل عبدالهی می‌توانید یک گزینه ایده‌آل به حساب بیاید.

call-to-action

برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

برای دریافت قیمت، زمان تعویض،‌استعلام موجودی و… همین حالا با ما تماس بگیرید.

[wpcode id="13037"]