در این مقاله می خوانیم که جنس و کیفیت آینه بغل پراید چگونه است و مطالبی در مورد قیمت آن و آموزش تعویض آینه بغل پراید بیان می کنیم.

علاوه بر این، می خواهیم در مورد آموزش تعویض آینه بغل پراید هم توضیحاتی را بیان کنیم تا افراد هنگام وجود هر گونه مشکل برای آینه های بغل ماشین خود، بتوانند به راحتی علت آن را جویا شوند و آن را تعمیر کنند.

آینه بغل ماشین چگونه است و علت خرابی آن چیست؟

همانطور که می دانیم یکی از مهم ترین قطعات یک ماشین شیشه و آینه های آن می باشد.

آینه های بغل در امنیت ماشین و سلامتی افراد تاثیر بسیار زیادی دارد.

همه ی ماشین ها در سمت راست و چپ خود دارای دو آینه بغل می باشند.

با وجود این آینه ها، امروزه تصادفات کمتر و کمتر می شود. ولی این به شرطی است که راننده ها بتوانند زاویه دید خود را به درستی کنترل و تنظیم کنند.

علت نصب آینه بغل

این آینه ها برای این نصب شد که راننده انتهای ماشین و اطراف آن را به خوبی کنترل و بررسی کند.

امروزه با توجه به پیشرفت و گسترش اینترنت و فضای مجازی، افراد نگرانی برای تعمیر و تعویض آینه های ماشین خود ندارند چرا که مراکز معتبر و مفید، نحوه آموزش تعویض آینه بغل پراید و یا هر ماشین دیگری را در سایت های خود قرار می دهند و افراد می توانند به راحتی با استفاده از آن سایت ها خودشان نحوه تعویض آینه بغل را یاد بگیرند.

در گذشته مدل های مختلفی از آینه بغل وجود نداشت چرا که تعداد ماشین ها کم بود. ولی امروزه برای بالا بردن سطح امنیت ماشین و افراد داخل آن، داشتن آینه بغل ضروری است. و اگر ماشین ها آینه بغل نداشته باشند جریمه می شوند و باید هزینه ای را پرداخت کنند.

افرادی که مراحل آموزش تعویض آینه بغل پراید و یا هر ماشین دیگری را پشت سر گذاشتند. می دانند که در ماشین های امروزی که با مدل های مختلفی ساخت و تولید می شود، آینه های بغل با برق ماشین ارتباط تنگاتنگی دارند. و اگر مشکلی برای برق ماشین به وجود بیاید این آینه ها و یا حتی دیگر قطعات ماشین دچار مشکل می شوند و به خوبی کار نمی کنند.

آینه های بغل ماشین با توجه به مدل ماشین در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود. به عنوان مثال هر چه ماشین گران تر باشد قطعات آن نیز جذاب تر و گران تر خواهد بود.

ماشین های ارزان قیمت مانند پراید دارای آینه بغل های مکانیکی هستند که بسیار راحت و به طور دستی می توان آن ها را تنظیم کرد.

سایر علت های خرابی آینه بغل ماشین:

اما ماشین های باکلاس و گران قیمت دارای آینه های جذاب و بسیار شیک هستند که قیمت آنها هم بالا می باشد و از همه مهم تر، این آینه ها دارای چراغ های ال ای دی می باشد که در شب امکان روشن شدن آنها وجود دارد.

یکی از موضوع های مهمی که ممکن است در خرابی قطعات ماشین نقش داشته باشد، برق آن می باشد.

اگر آینه های بغل و یا حتی دیگر قطعات ماشین به خوبی کار نمی کرد بهتر است برق ماشین را بررسی کنیم.

گاهی ممکن است بر اثر گذشت زمان، بارش باران، فرسودگی آینه های بغل و جنس نا مرغوب آن ها، این آینه ها خراب شوند و یا دچار خط و خش هایی شوند که قابلیت دید را از راننده سلب کند.

در این صورت می توان از افرادی که آموزش تعویض آینه بغل پراید و دیگر ماشین ها را به چشم خود دیدند، راهنمایی و کمک گرفت تا این مشکل را برطرف کنیم.  

همچنین می توانیم با استفاده از اینترنت خودمان با وجود فیلم هایی که برای تعویض و تعمیر آینه های بغل وجود دارد، آن ها را تعویض کنیم.

افرادی که آموزش تعویض آینه بغل پراید را یاد گرفتند می توانند راهنمایان خوبی برای ما باشند .چرا که آنها  این دوره آموزش را پشت سر گذاشتند و با قیمت مناسبی قطعات خراب شده را درست و تعویض می کنند.

آموزش تعویض آینه بغل پراید

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، می دانیم که آینه های بغل ماشین جزو قطعات مهم می باشند و وجود آنها ضروری می باشد.

بیشتر خرابی و شکستگی آینه های بغل ماشین به دلیل شلوغی شهر و خیابان ها می باشد .چرا که هنگام ترافیک ممکن است آینه های بغل به دیگر ماشین ها برخورد کند و شکسته شود.

برخی از افراد هنگام خراب شدن قطعات ماشین خود از جمله آینه ها، به خاطر راحت بودن تعویض آن مراحل آموزش تعویض آینه بغل پراید را پشت سر می گذارند تا هنگام وجود هر گونه مشکل خودشان آن را برطرف کنند.

بسیاری از مردم هستند که برای تعویض آینه های بغل ماشین می خواهند هزینه کمتری را پرداخت کنند.

این افراد می توانند مراحلی را برای آموزش تعویض آینه بغل پراید پشت سر بگذارند و در این دوره کوتاه مدت، تعویض قطعات ماشین را یاد بگیرند.

مراحل تعویض آینه بغل پراید

  • برای تعویض آینه های بغل ابتدا باید محفظه داخل درب ماشین باز شود تا آینه ها به راحتی مشاهده شوند.
  • باز کردن این محفظه کار آسانی می باشد چون با تعدادی پیچ وصل می شوند.
  • به افراد توصیه می شود که با دقت زیاد کار کنند تا به ماشین آسیبی نرسد.
  • بعد از باز شدن پوشش داخلی درب، نوبت باز کردن آینه خراب یا شکسته می باشد و باید آینه سالم را جایگزین آن کنیم.
  • بعد از تعویض آینه باید تمام پیچ و مهره ها و کابل ها را مثل قبل ببندیم تا آینه به درستی عمل کند.
  • نکته مهم هنگام تعویض آینه های بغل این است. که قبل از بستن محفظه داخلی درب ماشین، برق آینه را بررسی و امتحان کنیم تا مطمئن شویم که درست کار می کند.

کلام آخر

گاهی ممکن است حتی با آموزش تعویض آینه بغل پراید هم،  برخی از افراد نتوانند به راحتی آن ها را تعویض و تعمیر کنند.

در این صورت لازم است از یک متخصص با تجربه و حرفه ای تر برای حل مشکل کمک بگیرند. چرا که ممکن است در آینه و قاب آن مشکلی نباشد و آسیبی که به آن وارد شد بیشتر باشد.

ولی امروزه به دلیل اینکه مراحل آموزش تعویض آینه بغل پراید و دیگر ماشین ها توسط متخصصان حرفه ای انجام می شود، مشکلی برای افراد به وجود نمی آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش خدمات تعمیر آینه شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه نمایید!

خدمات شیشه اتومبیل حسن عبداللهی

تعمیر و تعویض شیشه آیینه

تعویض و تعمیر انواع شیشه جلو

تعمیر و تعویض انواع شیشه عقب

تعویض و تعمیر شیشه انواع پراید

تعمیر و تعویض شیشه درب

دودی کردن شیشه اتومبیل