اطلاعیه شماره 2 فروش ایران خودرو

به نقل از “با ما “اطلاعیه شماره 2 شرکت ایران خودرو در تاریخ 1403/05/22 منتشر شده و برخی اصلاحات و جزییات مهم به آن افزود شده که خلاصه آن، به شرح زیر است:

»» نحوه ثبت درخواست خرید ایران خودرو (PDF) ««

1. با توجه به تاخیر ایجاد شده جهت ایجاد حساب وکالتی متقاضیان در بانک‌های عامل، به مهلت ایجاد حساب وکالتی، یک روز افزوده شده است. بنابراین متقاضیان از روز یکشنبه مورخ 1403/05/21 تا ساعت 24 روز یکشنبه مورخ 1403/05/28 برای افتتاح حساب وکالتی و مسدودسازی 230 میلیون تومانی، فرصت دارند.

2. متقاضیان طرح فرسوده نیز حداکثر تا ساعت 24 روز یکشنبه مورخ 1403/05/28 جهت پیش ثبت نام در سامانه ستاد نوسازی به نشانی nnhk.ir فرصت دارند.

3. انتقال اطلاعات متقاضیان از سوی بانک‌ها و همچنین از سوی ستاد نوسازی، ممکن است بین 48 تا 72 ساعت به طول بیانجامد. به همین دلیل کلیه متقاضیان طرح فروش عادی، باید 72 ساعت بعد از ایجاد حساب وکالتی و همچنین 72 ساعت بعد از پیش ثبت نام در سامانه ستاد نوسازی (فقط ویژه طرح فرسوده) جهت ثبت درخواست خرید در سامانه ikcosales.ir اقدام نمایند.

4. متقاضیان طرح جوانی جمعیت، مشمول شرط «عدم خرید خودرو در 48 ماه گذشته» و شرط «عدم برخورداری از پلاک فعال» نیستند. اما همه متقاضیان واجد شرایط، صرفا یکبار امکان خرید خودرو در طرح جوانی جمعیت را خواهند داشت. بنابراین افرادی که در گذشته، اقدام به خرید خودرو در طرح جوانی کرده‌اند، در صورت ثبت نام در این دوره، از لیست متقاضیان حذف می‌شوند.

5. منتخبین این مرحله از فروش ایران خودرو، پس از اعلام فراخوان و جهت ثبت قرارداد نهایی و واریز وجه خودروها به حساب شرکت، باید به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه نمایند.

6. خودروهای برقی لونا GRE و همچنین بستیون NAT به لیست خودروهای قابل عرضه در این مرحله (پژو 207 دستی، تارا، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما، ریرا) اضافه شده‌اند. توجه داشته باشید که متقاضیان خرید خودروهای برقی:

الف) نیازی به افتتاح حساب وکالتی و بلوکه کردن وجه، ندارند.
ب) مشمول شرط «عدم خرید خودرو در 48 ماه گذشته» نیستند.
ج) مشمول شرط «عدم برخورداری از پلاک فعال» نیستند.
د ) صرفا امکان خرید یک دستگاه خودرو برقی را خواهند داشت.

7. علاوه بر بانک‌های «صادرات، تجارت، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده» که در اطلاعیه شماره 1 به آنها اشاره شده بود، بانک‌های جدید دیگری شامل «مهر ایران، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دی، گردشگری، کشاورزی، توسعه تعاون، ملی، سرمایه و موسسه اعتباری ملل» نیز جهت افتتاح حساب وکالتی و مسدوسازی وجه، اعلام آمادگی کرده‌اند.

اطلاعیه شماره 1 فروش ایران خودرو

به منظور تسهیل خرید مصرف کنندگان واقعی خودرو شرکت ایران خودرو در نظر دارد بخشی از ظرفیت تولیدات خود تا پایان سال 1403 را به صورت طرح پیش فروش و فوق العاده طی اولویت بندی و در چهارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری ، عرضه نماید. این فراخوان مشمول متقاضیان عادی ، مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خواهد بود. فرآیندهای این عرضه طی دو مرحله خواهد بود .

مرحله اول: وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ تعیین شده مختص به متقاضیان عادی و ثبت درخواست شرکت در اولویت بندی است.

مرحله دوم : پس از تعیین اولویتها و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط این مرحله با فراخوان شرکت ایران خودرو جهت انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می‌گردد.

براساس ضوابط می بایست تا سقف 50 درصد قیمت خودرو در حساب بانکی متقاضی تا زمان انجام و اعلام اولویت بندی مسدود گردد. بر این اساس مبلغ مسدودی در این طرح 230 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. (الزام به وکالتی نمودن و مسدودی حساب فقط برای متقاضیان عادی است)

مراحل ثبت نام جدید ایران خودرو در 1403

1) مبلغ اعلامی در این اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود به صورت اینترنتی یا حضوری در بانکهای عامل، به ذینفعی شرکت ایران خودرو مسدود میگردد. در هر زمان که نیاز باشد متقاضی میتواند با اعلام انصراف مسدودی را رفع و وجه را برداشت نماید؛ لذا شرکت در اولویت بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت بندی وجه مسدودی بدون به مراجعه به بانک مسدودی آن رفع و مبلغ توسط متقاضی قابل برداشت است.

2) وجوه مسدود شده به هیچ عنوان امکان استفاده توسط شرکت ایران خودرو را نداشته و صرفا جهت اطمینان از آمادگی خریدار و پیشگیری از حضور واسطه‌گران پیش بینی شده است.

3) پس از اتمام مهلت تعیین شده به منظور رفاه حال مردم عزیز با نظارت دستگاههای مرتبط اولویت بندی صورت می پذیرد و نتایج آن از طریق پیامک و سایت شرکت ایران خودرو اطلاع رسانی میگردد. تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده جهت اولویت بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران خودرو تا پایان سال 1403 است.

4) پس از وکالتی نمودن حساب و ثبت درخواست خرید خودرو در سایت و پالایش نهایی و اعلام اولویت بندی، متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویتهای اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.

5) ثبت درخواست در سامانه ، هیچگونه حقی را برای متقاضی جهت ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی نمودن ثبت نام انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران خودرو شکل می گیرد.

شرایط ثبت نام جدید ایران خودرو

1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ، 18 سال باشد.

2. دارا بودن گواهینامه رانندگی (در صورت ابلاغ تغییرات در دستورالعمل ، حذف میشود)

3. متقاضیانی که طی 48 ماه گذشته، از شرکتهای ایران خودرو و سایپا یا طی 24 ماه گذشته از دیگر شرکتهای خودروساز خودرو خریداری و این شرکتها به نام آنها فاکتور فروش صادر نموده باشد، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند. در صورت ثبت در خواست خرید درخواست خرید ایشان حذف می‌گردد.

4. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند ، امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند (کسانی که دارای یک پلاک انتظامی فعال بوده و عمر خودرو موضوع پلاک بیش از ۵ سال باشد، از این ممنوعیت مستثنی می‌گردند).

5. انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع است.

6. امکان ثبت درخواست توسط اشخاص حقوقی وجود ندارد.

7. متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، مشمول هیچیک از شرایط فوق نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا ما بعد آنها متولد تاریخ 1400/08/24 به بعد باشند. در صورتی که تعداد تقاضا از تعداد ظرفیت عرضه بیشتر باشد اولویت برای مادرانی است که در 24 ماه گذشته از شرکتهای خودروسازی خودرو دریافت ننموده اند.

8. متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده باید قبل از ثبت درخواست به سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به آدرس NNHK.IR مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی فرسوده خود اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام و نداشتن شرایط طرح فرسوده فقط با سهمیه متقاضیان عادی و در مهلت تعیین شده، امکان ثبت سفارش خرید وجود خواهد داشت.

زمان ثبت نام جدید ایران خودرو برای متقاضیان طرح عادی

1. وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ 230 میلیون تومان از روز یکشنبه مورخ 1403/05/21 تا پایان ساعت 24 روز شنبه مورخ 1403/05/27 نزد بانکهای عامل

2. ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس ikcosales.ir ، به مدت 48 ساعت پس از انجام وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ تعیین شده نزد بانکهای عامل از روز چهارشنبه مورخ 1403/05/24 تا روز سه شنبه مورخ 1403/05/31.

فراخوان واریز وجه سورن پلاس: مرداد 1403

فراخوان جدید ایران ویژه منتخبین سامانه یکپارچه داخلی که نسبت به انتخاب خودروهای سورن پلاس بنزینی اقدام کرده‌اند، از سوی این شرکت اعلام شده است. برهمین اساس، متقاضیان واجد شرایط که در اولویت‌های بهار یا تابستان یا پاییز سال 1403 قرار دارند، در صورت دریافت پیامک اطلاع‌رسانی شرکت ایران خودرو، می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی این شرکت، جهت واریز وجه خودروها مطابق جدول زیر اقدام نمایند:

واریز وجه سورن پلاس ایران خودرو

فروش فوق العاده لونا برقی: مرداد 1403

سومین مرحله فروش لونا برقی ایران خودرو اعلام شد. آن‌دسته از متقاضیانی که در اردیبهشت 1403 براساس «اطلاعیه شماره 2 سامانه یکپارچه عرضه خودرو برقی» نسبت به انتخاب خودرو لونا برقی اقدام نموده‌اند، هم‌اکنون امکان واریز وجه جهت ثبت نام خودروی درخواستی برای ایشان به شرح ذیل فراهم گردیده است:

شرایط فروش فوق العاده لونا برقی ایران خودرو

براساس بخشنامه فروش فوق العاده لونا ایران خودرو، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط از روز یکشنبه مورخ 1403/05/07 آغاز شده و تا روز شنبه مورخ 1403/05/13 نیز ادامه دارد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش لونا برقی ایران خودرو (PDF)

لیست قیمت ایران خودرو در مرداد 1403

لیست قیمت برخی از محصولات شرکت ایران خودرو، ویژه مردادماه 1403 منتشر شد. در این لیست، قیمت برخی خودروها اندکی تغییر یافته اما قیمت وانت آریسان، افزایش محسوسی داشته است:

قیمت ایران خودرو در مرداد 1403

مجوز افزایش قیمت ایران خودرو: مرداد 1403

شرکت ایران خودرو در تاریخ 3 مردادماه 1403، مجوز افزایش قیمت را برای برخی از محصولاتش، از سوی وزارت صمت دریافت کرده است. گفتنی است قیمت پایه خودرو، همان قیمت «خام کارخانه» بوده و بدون محاسبه بیمه، عوارض شماره‌گذاری، مالیات و سایر هزینه‌های جانبی است:

مدل خودروقیمت کارخانهقیمت نهایی
پژو 207 دستی+هیدرولیک+فولادی391,080,473به‌زودی!
پژو 207 اتومات+سقف فلزی492,656,218به‌زودی!
پژو 207 موتور TU3379,767,599به‌زودی!
سورن پلاس+مالتی مدیا+فولادی399,601,747به‌زودی!
سورن پلاس+مالتی مدیا+آلومینیومی404,921,845به‌زودی!
دناپلاس+فولادی+ترمز کاسه‌ای448,825,470به‌زودی!

*قیمت برحسب تومان است.

با ما