شیشه عقب 206 هاچ بک و با شیشه عقب 206 صندوق دار تفاوت دارد. از لحاظ نوع متریال و ساخت شیشه عقب و شیشه جلو 206 با هم تفاوت دارند.شیشه خودرو یکی از قطعات مهم خودرو محسوب می شود که باید برای تعویض این شیشه دقت کنید از مارک اصلی تهیه شود و مهم تر از آن نصاب است که باید تخصص بالایی داشته باشد. در ادامه ما به بهترین مارک شیشه عقب این خودرو و قیمت های شیشه عقب پژو می پردازیم ..

قیمت شیشه عقب 206

قیمت شیشه عقب پژو 206 هاچ بک قیمت شیشه عقب پژو 206 صندوقدار
17/000/000 ریال18/000/000 ریال

پژو 206 در دو نسخه هاچ بک و سدان (صندوقدار ) تولید و طراحی می شود. که طراحی شیشه جلو و جانبی دو تیپ با هم مشابه هستند. اما در شیشه عقب کاملا با هم تفاوت دارند. متریال تولید هر دو نسخه هاچ بک و صندوقدار یکی است و تنها تفاوت در شکل ظاهری این دو شیشه است.

و گرنه هر دو مدل از نوع سکوریت تک لایه و دارای مقاومت بالا به دلیل نوع فرایند تولیدی است.

طراحی شیشه عقب مدل هاچ بک این خودرو به صورت خمیده و خاص طراحی شده که این شیشه به شیشه درب صندوق نیز معروف است چجون بر روی صندوق قرار دارد و به همراه آن بالا و پایین می شود.

بر روی شیشه عقب این خودرو یک آپشن ویژه قرار دارد که برای فصل زمستان بسیار کاربرد دارد. و آن چیزی نیست جز سنسور هیتر که بخار شیشه عقب را از بین می برد و دید راننده را گسترده تر می کند. و یک مورد اضافه که در 206 اس دی مشاهده نمی شود وجود برف پاک کن بر روی شیشه عقب این خودرو است.

شیشه عقب پژو 206 اس دی (sd) طراحی متفاوتی نسبت به مدل هاچ بک دارد.این شیشه کمی کوچکتر و خمیدگی هایی که در مدل هاچ بک مشاهده می کنید را ندارد .

تعویض شیشه عقب 206

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم جنس این شیشه از نوع سکوریت است. چون این شیشه قابلیت ترمیم ندارد و موقع شکست به تکه های ریز و غیر تیز تبدیل می شود. نمی توان این تکه ها را ترمیم کرد بنابراین سکوریت قطعا باید تعویض شود.

نصب و تعویض شیشه عقب پژو 206 به دقت و تخصص بالا نیاز دارد. چرا که اگر مشکلی در آب بندی شیشه بوجود آید آب خاک و… وارد کابین می شود. ابزار های مورد نیاز جهت نصب و تعویض شیشه عقب پژو عبارت است از :

  1. آماده سازی شیشه مورد نیاز
  2. چسب پلی اورتان
  3. نوار شیشه در صورت نیاز
  4. تیغ کاتر دسته بلند
  5. تیغ کاتر دسته کوتاه
  6. چارچه برزنتی
  7. جاروبرقی
  8. دستگاه باد

شیشه ی شکسته را از جای خود بردارید. اما این کار باید در کمال دقت و احتیاط انجام شود تا به بدنه خودرو آسیبی نرسد. برای جلوگیری از ریزش احتمالی شیشه خرده ها بر روی خودرو می توانید از پارچه برزنتی مخصوص استفاده کنید ..سپس محل نصب شیشه که شامل چسب و موادی که پیشتر برای نصب شیشه از آن استفاده شده است ، را کاملا با ابزار های مذکور تمیز کنید .

اگر نوار شیشه 206 آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد می توانید به تعویض نوار نیز اقدام کنید. اما اگر به نوار آسیب جدی وارد نشده و می توان مجدد از آن استفاده کرد تنها نوار را تمیز کنید کفایت می کند.

سپس نوار شیشه را به چسبی با مقاومت بالا مانند پلی اورتان آغشته کنید. در گذشته از چسب آکواریوم استفاده می کردند. اما امروزه با وجود چسب ضد آب پلی اورتان بهتر است چسب های آکواریوم را دور بریزید..

چون استحکامی که این چسب بین نوار و شیشه 206 بوجود می آورد به قدری بالاست که پس از دو ساعت از نصب شما می توانید به کارواش مراجعه کنید…

نصب شیشه عقب 206

برای چسب کاری نوار شیشه پژو 206 حواستان باشد که افراط و تفریط نکنید. اگر بیش از اندازه ی مجاز چسب را به نوار آغشته کنید.و یا کم کم و بریده بریده باشد ، باعث عدم آب بندی صحیح می شود.

سپس شیشه را روی بدنه قرار دهید جهت جلوگیری از جا به جا شدن شیشه را با چسب پهن به بدنه نیز فیکس نمایید.

اگر هاچ بک باشد باید پس از نصبل شیشه برف اک کن هایی که بتدا جدا کردیم را نیز نصب کنیم. در غیر این صورت برای هر دو مدل تنها سنسور هیتر را به شیشه متصل نمایید.