یکی از قطعاتی که در خودرو همواره نادیده گرفته می شود، شیشه خودرو است. به همین دلیل ما تصمیم به جمع آوری این اطلاعات درمورد شیشه سیتروئن c5 گرفتیم. شیشه خودرو در قسمت جلو، درب ها، عقب و گاهی سقف خودرو قرار گرفته است. این قطعه در محافظت از جان افرادی که داخل خودرو قرار دارند و بدنه خودرو تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل نحوه قرار گیری آن ها با توجه به جنسشان از اهمیت زیادی برخودار است. بدین ترتیب در ادامه می خواهیم بیشتر به این موضوع و تمام شیشه های خودرو سیتروئن c5 بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

خودرو سیتروئن c5

سیتروئن c5 یک خودرو خانوادگی متوسط محسوب می شود که از طریق شرکت سیتروئن در سه نسل اول میان سال های 2001 تا 2007 و نسب دوم در بین سال های 2008 تا 2017 در کشور فرانسه تولید شد. نسل دوم این خودرو در خط تولید چین و مختص بازار چین بود. نسل اول این ماشین برای سامانه تعلیق از نسل سوم سامانه تعلیق فعال هیدراکتیو سیتروئن استفاده می شد. در نسل دوم ماشین سیتروئن سی 5 علاوه بر سامانه هیدراکتیو 3 انکان انتخاب سامانه تعلیق معمولی غیر فعال به صورت فنر بندی امکان پذیر بود. در ادامه تمام شیشه های این خودرو را برایتان شرح خواهیم داد.

شیشه سیتروئن c5

ابتدا باید به شما بگوییم که شیشه های  عقب، درب های جلو و عقب، لچکی، سانروف، رو ستونی به جز شیشه جلو گلس های جانبی نامیده می شوند. این نوع گلس ها در بیشتر خودرو از یک جنس هستند. اما گلس جلویی جنسش با آن ها تفاوت دارد. این خودرو نیز دارای گلس جلو، عقب، درب های جلو و عقب، لچکی و سانروف است. در ادامه هر کدام از آن ها برای شما توضیح خواهیم داد.

شیشه جلو سیتروئن c5

شیشه جلو این خودرو، یک گلس بزرگ با شکل خاص است که دارای سنسور نور، باران و کیت و قاب سنسور باران و همچنین نوار بالای شیشه می باشد. تیپ رنگی این نوع شیشه ها سبز یو وی کات و ضد اشعه خورشید است. همچنین برای شیشه جلو این خودرو از شیشه های لمینت استفاده شده است. این  نوع شیشه ها دارای دو لایه پی وی بی هستند که این لایه ها چسبنده می باشند.

این لایه ها هنگام شکستن شیشه از پخش شدن آن ها جلوگیری کرده و آن ها را به صورت منسجم در کنار هم نگه می دارند. به همین دلیل این شیشه ها هیچ خطری برای افراد داخل خودرو ندارند.

قیمت شیشه جلو سیتروئن c5

-قیمت شیشه جلو خودرو سیتروئن C5 نسل اول (2001 تاکنون): تماس بگیرید.

-گلس جلو خودرو سیتروئن C5 نسل دوم (2017 تا 2020): تماس بگیرید.

-قیمت گلس جلو خودرو سیتروئن نسل سوم (2021 تاکنون): تماس بگیرید.

شیشه عقب سیتروئن c5

شیشه شیشه عقب دارای قوس خاص بوده که این قوس به داخل و قوس به بیرون است. این شیشه دارای تکنولوژی بالایی بوده و امکاناتی همچون گرم کن، بخارگیر و نوار دور شیشه را دارای می باشد. همچنین تیپ رنگی آن سبز سولار است. علاوه بر این جنس آن ها نیز از سکوریت ساخته شده است.

قیمت شیشه عقب سیتروئن c5

-قیمت شیشه عقب خودرو سیتروئن C5 نسل اول (2001 تاکنون): تماس بگیرید.

-گلس عقب خودرو سیتروئن C5 نسل دوم (2017 تا 2020): تماس بگیرید.

-قیمت گلس عقب خودرو سیتروئن نسل سوم (2021 تاکنون): تماس بگیرید.

شیشه درب های جلو و درب های عقب سیتروئن c5

در قسمت جلو این خودرو یک شیشه با یک عدد سوراخ در پایین آن وجود دارد و بر روی بالابر برقی نصب می شود. تیپ رنگی این شیشه ها سبز است. جنس آن ها از سکوریت می باشد. شیشه های سکوریت دارای هیچگونه لایه پی وی بی یا لایه دیگری نیستند. بلکه این نوع شیشه در کارخانه با دمای 600 الی 700 درجه سانتی گراد حرارت داده شده و سریعا سرد می شوند. همین فرایند باعث بالا بردن استحکام آن ها می شود.

جهت خرید

قیمت شیشه درب های جلو و درب های عقب سیتروئن c5

-قیمت شیشه درب های جلو و درب های عقب خودرو سیتروئن C5 نسل اول (2001 تاکنون): تماس بگیرید.

-گلس درب های جلو و درب های عقب خودرو سیتروئن C5 نسل دوم (2017 تا 2020): تماس بگیرید.

-قیمت گلس درب های  جلو و درب های عقب خودرو سیتروئن نسل سوم (2021 تاکنون): تماس بگیرید.

شیشه لچکی سیتروئن c5

در قسمت پشت درب های عقب این خودرو یک شیشه به شکل ذوزنقه با فریم پلاستیکی وجود دارد و بالای گلگیر عقب است. این شیشه به صورت ثابت بوده و در تیپ رنگی سبز می باشد. شیشه لچکی یو و کات، ضد اشعه خودرشید هستند.

قیمت شیشه لچکی سیتروئن C5

-قیمت شیشه لچکی خودرو سیتروئن C5 نسل اول (2001 تاکنون): تماس بگیرید.

-گلس لچکی خودرو سیتروئن C5 نسل دوم (2017 تا 2020): تماس بگیرید.

-قیمت گلس لچکی خودرو سیتروئن نسل سوم (2021 تاکنون): تماس بگیرید.

شیشه سانروف سیتروئن C5

سانروف ها پنل هایی هستند که در قسمت سقف خودرو های لوکس و یا اسپرت نصب می شوند. جنس شیشه های سکوریت معمولا از شیشه های خودرو ساخته شده و جنس آن ها از سکوریت است. سانروف ها می توانند موجب گردش هوا شوند و نور را وارد کابین خودرو می کنند. شیشه های سکوریت از لحاظ نوع شکستن نیز با شیشه های لمینت تفاوت زیادی دارند. به اینگونه که گلس های تمپورت و یا نشکن، هنگام شکستن به قطعه های بسیار ریزی تبدیل می شوند که این قطعه ها به خاک ریزه شباهت دارند.

از آنجایی که این قطعات بسیار ریز هستند و نوک تیز نستند، هیچ آسیبی به سرنشینان خودرو نمی رسانند. اما یکی از معایبی که این نوع شیشه ها دارند این است که قابلیت ترمیم ندارند. بدین دلیل هنگام شکسته شدن آن ها شما مجبور به ترمیم آن ها هستید. همچنین لبه های این شیشه ها حساس بوده و هنگام ترک خوردن آن ها، احتمال ریختن تمام شیشه وجود دارد.

قیمت شیشه سانروف سیتروئن C5

-قیمت شیشه سانروف خودرو سیتروئن C5 نسل اول (2001 تاکنون): تماس بگیرید.

-گلس سانروف خودرو سیتروئن C5 نسل دوم (2017 تا 2020): تماس بگیرید.

-قیمت گلس سانروف خودرو سیتروئن نسل سوم (2021 تاکنون): تماس بگیرید.

خدمات شیشه اتومبیل عبدالهی