خودرو ال 90 یکی از ماشین های پرطرفدار ایران است که به آن تندر 90 نیز می گویند. جالب است بدانید نام اصلی این خودرو داچیا لوگان می باشد. این خودرو توسط شرکت رنو پارس که دروقغ کنسرسیومی از شرکت های مانند ایران خودرو، ساپا و پارس خودرو جهت ساخت خودرو تندر نود و ساندرو تشکیل شده است، تولید و عرضه می شود. مدل هاچ بک داچیا لوگان است. تندر 90 نامی است که توسط طرف ایران قرار داد با رنو روی رنو لوگان انتخاب شده است. با این وجود به دلیل اینکه نام ال نود میان عموم مردم بسیار تکرار شده است به آن ال 90 گفته می شود. در این مقاله می خواهیم درمورد شیشه یکی از مدل های این خودرو یعنی شیشه تندر پیکاپ با شما صحبت کنیم. پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

02177196143

شیشه تندر پیکاپ

خودرو تندر پیکاپ

در سال 2004 شرکت خودرو سازی رنو سدانی با عنوان داچیا لوگان که با نام های تندر 90 و ال 90 نیز شناخته می شود رونمایی کرد. این شرکت در سال 2007 نسخه پیکاپ را تولید  و عرضه کرد. این خودرو اولین بار در نمایشگاه بخارست رونمایی به نمایش گذاشته شد. فروش آن درست یک سال بعد یعنی در سال 2008 آغاز شد و در همان سال حتی به بازار خودروی آفریقایی جنوبی نیز راه یافت. نکته قابل توجه این است که نام این خودرو در آفریقا نیسان NP200  می باشد. خودرو تندر پیکاپ در کشور ایران از سال 93 توسط شرکت ایران خودرو تولید می شود. هنگامی که تولید باردو یا وانت پیکان متوقف شد، شرکت ایران خود را وانت آریسان و تندر پیکاپ را به عنوان جایگزین آن ها در نظر گرفت.

شیشه تندر پیکاپ

حال که با این خودرو آشنا شدید به موضوع اصلی یعنی شیشه تندر پیکاپ می پردازیم. ممکن است هنگامی که در فضای مجازی هستید، با موضوعاتی همچون شیشه خودرو ها رو به رو شوید و از خودتان بپرسید مگر شیشه خودرو چه اهمیتی دارد ؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که شیشه یکی از مهم ترین قطعه ها در اتومبیل محسوب می شود. دلیل اهمیت این قسمت محافظت آن از بدنه خودرو سرنشینان خودرو است.

جنس این قطعه تفاوت زیادی با گذشته دارد. چرا که در گذشته شیشه خودرو ها جنس شیشه های معمولی ساخته می شد. این شیشه ها همانطور که اطلاع دارید چندین لایه نبوده و با ساده ترین ضربات و سریع ترین سکته می شد. اما با گذشت زمان جنس این شیشه ها تغییر پیدا کرد و محققان به جنس های دیگری از شیشه ها برای ساخت شیشه خودرو دست یافتند. در ادامه جنس شیشه های کدام از قسمت های خودرو تندر پیکاپ را برای شما شرح می دهیم.

شیشه جلو خودرو تندر پیکاپ

شیشه تندر پیکاپ
در این عکس ترتیب از سمپ راست می توانید نوع شکستن انواع شیشه های لمینت، سکوریت و معمولی را مشاهده کنید.

برای شرح شیشه تندر پیکاپ اول از شیشه جلویی آن شروع می کنیم. معمولا در گلس های جلویی خودرو ها و  در این خودرو، جنس جنس آن از لمینت می باشد. این شیشه نوعی شیشه ایمنی است که از دو یا تعداد بیشتری از لایه های شیشه با همراه لایه های طلق P.V.B ساخته شده است. P.V.B درواقع مخفف کلمه پلی وینیل بوتیرات می باشد. این شیشه طی یک فرآیند ترکیبی از فشار و دما ساخته می شود.

طلق PVB  با ضخامت های مختلف ساخته می شود. کاربردی ترین ضخامت ها 0.38MM، 0.76 MM و 1.52MM هستند. لازم به ذکر است که تعداد لایه های شیشه لمینت طبق نوع کاربرد آن ها متفاوت است.  شیشه های لمینت به دلیل استحکام بالا در شیشه جلو استفاده می شوند. این شیشه ها هنگام ضربات مختلف شکسته شده اما پخش و خرد نمی شوند. پخش نشدن تکه های آن ها به دلیل چند لایه بودنشان است. جالب است بدانید که شیشه ها لمینت تنها در قسمت جلویی ماشین استفاده می شوند.

قیمت شیشه جلو خودرو تندر پیکاپ

در شیشه عبدالهی شما می توانید انواع شیشه های جلو خودرو تندر پیکاپ و هر خودرویی را که تمایل داشته باشید را خریداری کنید. همچنین در شیشه عبدالهی انواع خدمات مربوط به شیشه مانند تعویض، ترمیم و تعمیر انجام می شود.

-قیمت شیشه جلو داچیا لوگان (2004 تا 2012) : تماس بگیرید.

-شیشه جلو خودرو تندر پلاس (لوگان 2008): تماس بگیرید.

– قیمت شیشه جلو خودرو داچیا لوگان (2013): تماس بگیرید.

-شیشه جلو خودرو تندر پیکاپ (2009 تا 2012): تماس بگیرید.

همانطور که از شرایط بازار شیشه و نوسانات قیمت آن ها با خبر هستید، متاسفانه به عرض پوزش از درج قیمت شیشه جلو خودرو تندر پیکاپ معذوریم. اما با این وجود شما می توانید از طریق شماره درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید و از قسمت شیشه این خودرو و یا خودرو مورد نظر خود با خبر شوید.

شیشه عقب خودرو تندر پیکاپ

بعد از شیشه جلو خودرو نوبت به شیشه عقب آن می رسد. نام دیگر این شیشه ها شیشه المنت دار است. شیشه های المنت دار که در قسمت عقب خودرو نصب می شوند دارای خطوط مشکی رنگ یا خطوط گرم کن هستند. ای خطوط گرم کن هنگامی که برق به ماشین وصل می شود بخار شیشه عقب خودرو را از بین می برند. همانطور که مشخص است در فصل های زمستان و پاییز که با بارش برف و باران همراه می باشد.

 همانطور که می دانید با روشن کردن بخار شیشه های درب های جلو و عقب ماشین از بین می رود. اما از آنجایی که بخاری به عقب ماشین نمی رسد، بخاری خودر قادر به از بین بردن بخار شیشه نیست. از همین رو این شیشه های المنت دار برای شیشه های عقب طراحی شده است تا بخار روی شیشه را از بین ببرد. به همین ترتیب راننده دید بهتری دارد.

جنس شیشه های عقب خودرو از سکوریت است. این شیشه ها به نام temepered  گلس نیز شناخته می شوند. مقدار مقاومت شیشه های سکوریت هفت برابر شیشه های معمولی یا خاک است. این نوع شیشه ها در مواقعی که شکسته می شوند به تکه های کوچک تبدیل شده و این تکه ها هیچ ضرر و آسیبی به ساکنین داخل خودرو نمی رسانند. فرآیند تولید شیشه های معمولی یا همان خام تفاوت بسیار زیادی با فرآیند شیشه های سکوریت دارد.

قیمت شیشه عقب تندر پیکاپ

-قیمت شیشه عقب داچیا لوگان (2004 تا 2012) : تماس بگیرید.

-شیشه عقب خودرو تندر پلاس (لوگان 2008): تماس بگیرید.

– قیمت شیشه  عقب خودرو داچیا لوگان (2013): تماس بگیرید.

-شیشه عقب خودرو تندر پیکاپ (2009 تا 2012): تماس بگیرید.

برای اطلاع از قیمت ها و همچنین سفارش شیشه خودرو تندرو پیکاپ و سایر خودرو ها می توانید با ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، فرآیند ساخت شیشه های سکوریت شیشه های خام در کوره های مخصوص به دمای بسیار بالایی رسیده و به سرعت با فشار هوای بالا سرد می شوند و سپس با ساختار متفاوتی که شیشه سکوریت نام دارند، تبدیل می شوند. شیشه های سکوریت هنگامی که می شکنند به حالت پودر تبدیل می شوند. این نوع شیشه ها در دوره تغییر رنگ نمی دهند و ابعاد آن ها نسبت به ابعاد درخواستی بیشتر نمی شود.

شیشه درب های جلو خودرو تندر پیکاپ

شیشه تندر پیکاپ بعدی که می خواهیم برای شما توضیح دهیم شیشه درب های جلوی آن است. گلس های درب های عقب نیز مانند شیشه عقب خودرو شیشه جانبی نامیده می شوند. گلس های جانبی در خودرو از جنس سکوریت هستند. همانطور که در بخش قبلی متوجه شدید شیشه های سکوریت به راحتی شکسته نمی شوند و هنگام شکستن قطعات آن ها نوک تیز نمی شود که در نتیجه آسیبی برای افراد ندارد.

لازم به ذکر است که خودرو تندر پیکاپ به دلیل اینکه ظاهری مانند وانت دارد و دارای دو در است، به همین دلیل شیشه های درب عقب ندارد. این نوع شیشه ها در محیط های مختلف نیز قابل استفاده هستند. شیشه های سکوریت تحمل فشار 40 کیلو گرم در ابعاد 10 سانتی متر مربع را دارند.

قیمت شیشه های جلو خودرو تندر پیکاپ

-قیمت شیشه جلو داچیا لوگان (2004 تا 2012) : تماس بگیرید.

-شیشه درب های جلو خودرو تندر پلاس (لوگان 2008): تماس بگیرید.

– قیمت شیشه درب های جلو خودرو داچیا لوگان (2013): تماس بگیرید.

-شیشه  درب های جلو خودرو تندر پیکاپ (2009 تا 2012): تماس بگیرید.

در صورتی که با کارشناسان و متخصصین شیشه عبدالهی تماس بگیرید، علاوه بر اینکه از قیمت ها به طور دقیق مطلع می شود، بلکه می توانید هر سوالی که دارید بپرسید و به صورت رایگان از کارشناسان حرفه ای ما مشاوره بگیرد.

شیشه رو ستونی خودروی تندر پیکاپ

همانطور که تا به این بخش از مقاله متوجه شدید، تمام شیشه های خودرو به جز شیشه های جلویی آن شیشه جانبی نامیده می شوند و از جنس شیشه سکوریت هستند. در بخش های قبلی درمورد مقاومت این شیشه، قابلیت ها و مقاومت آن به طور کامل توضیح دادیم. شیشه رو ستونی شیشه تندر پیکاپ است و در قسمت بدنه خودرو در پشت در اتومبیل قرار دارد.

قیمت شیشه رو ستونی اتومبیل تندر پیکاپ

-قیمت شیشه جلو داچیا لوگان (2004 تا 2012) : تماس بگیرید.

-شیشه رو ستونی خودرو تندر پلاس (لوگان 2008): تماس بگیرید.

– قیمت شیشه رو ستونی خودرو داچیا لوگان (2013): تماس بگیرید.

-شیشه رو ستونی خودرو تندر پیکاپ (2009 تا 2012): تماس بگیرید.

اگر می خواهید از قیمت شیشه رو ستونی خودرو  تندر پیکاپ با خبر شید، با شماره موجود در سایت تماس بگیرید. در شیشه اتومبیل عبدالهی، تمامی خدمات مربوط به شیشه خودرو را انجام می دهد. همچنین در صورت تمایل برای خرید شیشه شما می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری شیشه فابریک خودرو خود را خریداری کنید. همچنین در شیشه عبدالهی قابلیت تعمیر و تعویض شیشه شما هم به صورت حضوری و هم به صورت سیار وجود دارد.

اطلاعات تکمیلی خودرو پیکاپ تندر

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده: فرانسه

کارخانه تولید کننده: Renault

نام و مدل اتومبیل: رنو تندر پیکاپ

شرکت گارانتی: ایران خودرو

مشخصات فنی

موتور: 4 سیلندر خطی

حداکثر قدرت: 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقع

حداکثر گشتاور: 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه

حجم موتور: 1600 سی سی

تعداد سوپاپ: 16

جعبه دنده: 5 دنده دستی

شتاب 0 تا 100: 10.1 ثانیه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت

وزن خالش: 1120 کیلوگرم

فاصله بین دو محور: 2905

مصرف سوخت

داخل شهر: lit/100 km

خارج شهر: lit/ 100 km

ترکیبی: lit/ 100 km 7.6

حد آلایندگی: euro 4

ظرفیت ها

باک بنزین: 50 لیتر

بار: 800 کیلوگرم

سرنشین: 2 نفر

ابعاد

عرض: mm (1740)

طول: mm( 4450)

ارتفاع: mm (1640)

امکانات ایمنی و آپشن های خودرو

-کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو

-سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

-فرمان هیدرولیک

-تهویه مطبوع با تنظیم دستی

-چراغ جلو هالوژنی و چراغ های عقب لامپی

-آینه های جانبی دستی

-شیشه بالابر های دستی

-سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

-کمربند ایمنی جلو و تنظیم کننده ارتفاع کمربند

-سیستم پوش دو تکه پلاستیکی

-مه شکن

-سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری

ترمیم شیشه چیست؟

ترمیم شیشه فرایندی برای از بین بردن شکستگی و سنگ خوردگی و یا کم کردن آن است. هدف از این کار جلوگیری از پیشروی شکستگی خودرو می باشد. فرایند مذکور در سه مرحله فرز زنی و یا مته زنی، تزریق مواد و خشک سازی صورت می گیرد. منظور از سنگ خوردگی همان سنگ هایی است که در چرخ های جلو وجود دارند و با حرکت ماشین به شیشه چلو برخورد می کنند که شکستگی ستاره ای مانند ایجاد می کنند.

خدمات شیشه اتومبیل عبدالهی

  • فروش و نصب انواع شیشه اتومبیل از جمله : شیشه جلو ، شیشه عقب ، شیشه های درب جلو و عقب ، شیشه روستونی تندر پیکاپ
  • ترمیم سنگ خوردگی و ترک شیشه اتومبیل
  • فروش و نصب آینه بغل تندر پیکاپ
  • تعمیر و تعویض آینه بغل خودرو تندر پیکاپ
  • فروش و نصب شیشه آینه بغل تندر پیکاپ
  • فروش و تعویض شیشه بالابر خودرو
  • تعمیر و نصب شیشه بالابر خودرو تندر پیکاپ
  • تعمیر سانروف انواع خودرو
  • فروش و نصب شیشه سانروف اتومبیل تندر پیکاپ
  • فروش و نصب شیشه دودی فابریک انواع خودرو
  • دودی کردن شیشه های خودرو با برچسب دودی سولار
  • آب بندی فابریک شیشه های جلو و عقب اتومبیل
  • فروش و نصب انواع تیغه برف پاک کن فابریک و ژله ای
  • تعمیرات قفل خودرو ( قفل درب و قفل مرکزی )