شیشه ال 90، موضوع مورد بحث ما در این مقاله است . میخواهیم به شما بگوییم که برای تعویض شیشه جلو ال نود و اطلاع از قیمت شیشه جلو l90 کجا بروید و چیکار کنید.آیا تا به حال از خودتان پرسید اید شیشه خودرو واقعا چه اهمیتی دارد ؟ در چه زمانی شکسته می شود ؟ چه ویژگی هایی دارد ؟ و یا چه هنگام باید آن را ترمیم، تعویض و یا خریداری کنیم ؟

فبمت شیشه عقب ال 90

دیگر نگران نباشید چرا که ما در این مقاله قصد داریم تا درمورد شیشه خودرو، قیمت آن، ویژگی، اهمیت، تعویض، تعمیر و خرید شیشه ال 90 با شما صحبت کنیم. پس اگر ماشین شما ال 90 است و یا می خواهید اطلاعات مهم درمورد شیشه ماشین کسب کنید، این مقاله برای شماست. پس از صفحه خارج نشوید و با ما همراه باشید.

شیشه ال 90

خودرو ال 90/renault L90

اتومبیل ال 90 یا تندر 90 که نام اصلی آن داچینا لوگان به زبان رومانیایی می باشد، خودرویی است که در کشور ایران از طریق یک شرکت رنو پارس، کنسرسیومی از شرکت هاس اسران خودرو، سایپا و پارس خودرو جهت تولید خودروی ال 90 و ساندرو تشکیل شده است، ساخته می شود.

مدل های هاچ بک داچیا لوگان است. نام این خودرو از طریق شخص ایرانی در قرار داد با رنو  بر روی رنو لوگام گذاشته شده است، انتخاب شد. اما به دلیل اینکه نام ال 90 بار ها در اخبار و حواشی این خودرو تکرار شد، عموم مردم به خودرو لوگان نیز ال 90 می گویند.

شیشه ال 90

شیشه ال 90

در این بخش می خواهیم در مورد یکی از مهم ترین قطعات این خودرو، یعنی شیشه آن با شما صحبت کنیم. شیشه هایی که در خودرو ها استفاده می شوند، با شیشه هایی که در خانه، ساختمان ها و مناطق دیگر هستند، تفاوت زیادی دارند. تفاوت آن ها در این است که هنگام ساختن شیشه های اتومبیل آن ها را مورد آزمایش قرار می دهند تا در برابر بروز حوادث مختلف و شرایط سخت مقاوم و محکم باشند تا به سرنشینان خودرو آسیب نرسد.

شیشه-عقب-رنو-ال-نود

تعداد شیشه های به کار رفته در خودرو با توجه به نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال در برخی از ماشین ها علاوه بر شیشه های جلو، عقب و شیشه های درب جلو و عقب شیشه های دیگری همچون لچکی و سانروف نیز وجود دارد. جنس شیشه های مورد استفاده در خودرو ها از دو نوع لمینت و سکوریت است.

شیشه-ال-90

شیشه جلو ال 90

از آنجا که شیشه های لمینت از استحکام بالایی بررخودار بوده و مهم تر از آن نشکن هستند، از همین رو جهت ساخت شیشه های جلوی ال 90 از شیشه های لمینت استفاده می شود. همانطور که می دانید شیشه جلو درواقع اصلی ترین شیشه برای محافظت از خطرات جانی سرنشینان آن است. 

قیمت-شیشه-ال-90

قیمت شیشه ال 90

در شیشه عبدالهی شما می توانید شیشه اتومبیل خود را تعمیر، تعویض و ترمیم کنید. برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

– شیشه جلویی خودروی ال 90 ( 2004 تا 2012): تماس بگیرید
– قیمت شیشه جلویی خودروی ال 90 پلاس ( لوگان 2008) : تماس بگیرید
– شیشه اتومبیل ال 90 (داچیا لوگان 3 – 2013 تا کنون) : تماس بگیرید

با توجه به شرایط موجود که از آن مطلع هستید، برای اطلاع از قیمت شیشه جلویی ال 90 خود و همچنین سایر خودرو ها با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

شیشه-جلو-ال-90

شیشه های ال 90 در قسمت های متفاوت فرق دارد. به طور مثال قیمت شیشه درب با قیمت شیشه جلو متفاوت است. همچنین در برند های مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است. شیشه های ال 90 را بسیاری از شرکت های ایرانی تولید می کنند. اماآیا تمام این شرکت ها از اعتبار خوبی برخوردارند؟ آیا می توان گفت تمام شرکت های ایرانی از کیفیت خوبی برخوردارند/ مسلما خیر یک شرکت ایرانی ممکن است شیشه ال 90 را با کفیت خوب تولید کند اما شیشه به طور مثال 405 را خیر . بنابراین برای کسب اطلاع دقیق تر حتما با شیشه اتومبیل عبدالهی تماس بگیرید.

شیشه-جلو-رنو-ال-90

شیشه عقب ال 90

حال که شیشه جلویی این ماشین را به شما معرفی کردیم، نوبت به شیشه عقب آن رسیده است. شیشه عقب این خودرو که به آن شیشه المنت دار نیز می گویند، المنت درواقع همان خطوط مشکی رنگ روی شیشه عقب خودرو است. این خطوط، خطوط گرمکن هستند که در فصول سرد سال، هنگام باریدن برف و باران باعث راحتی دید رانندگان می شوند.

علاوه بر این، همانطور که می دانید هنگامی که بخاری خودرو روشن است به علت فاصله زیاد تا عقب ماشین، شیشه عقب بخار کرده و دید راننده را مختل می کنند. این خطوط هنگام ایجاد بخار روی شیشه با وصل کردن برق ماشین موجب از بین رفتن این بخار روی شیشه می شوند.

شیشه-l90-عقب

قیمت شیشه عقب ال 90

در ادامه می خواهیم قیمت شیشه عقب این خودروی بی نظیر را برای شما شرح دهیم.

– قیمت شیشه عقب خودروی ال 90 ( 2004 تا 2013): تماس بگیرید.
– شیشه عقب اتومبیل خودروی ال 90 پلاس (لوگان 2008) : تماس بگیرید
– قیمت شیشه عقب اتومبیل خودروی ال 90 ( داچیا لوگان 3- 2013 تا کنون): تماس بگیرید

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت شیشه های عقب این خودرو و سایر خودرو ها با شیشه عبدالهی تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

شیشه-عقب-ال-90

شیشه عقب ال 90 دارای خطوط گرمکن می باشد. که در فصل سرما شیشه بخار می کند این سنسور به دید راننده کمک می کند. شما می توانید شیشه عقب ال 90 را از شیشه اتومبیل عبدالهی دریافت کنید . اگر تهران هستید می توانید به صورت حضوری برای تعویض شیشه عقب ال 90 مراجعه کنید و اگر شهرستان هستید نیز می توانید شیشه را سفارش دهید در کمترین زمان ممکن شیشه عقب ال نود به دست شما عزیزان می رسد.

شیشه-ال-نود-درب-ها

شیشه درب جلو ال 90

معمولا شیشه های درب جلو، درب عقب و شیشه عقب خودرو ها، شیشه های جانبی آن محسوب می شود و جنس این نوع شیشه ها سکوریت می باشد. شیشه سکوریت، هنگام شکستن خرد شده و تکه های آن تیز و برنده نیستند که در نتیجه آسیبی به سرنشینان خودرو نمی زند. رنگ شیشه های عقب خودرو سبز است.

شیشه-عقب-رنو-ال-90

قیمت شیشه درب جلو ال 90

شیشه های درب جلو این خودرو به شرح زیر است :

– قیمت شیشه درب اتومبیل جلو ال 90 ( 2004 تا 2013): تماس بگیرید
– شیشه درب جلو خودروی ال 90  پلاس ( لوگان  2008): تماس بگیرید
-قیمت شیشه درب جلو ماشین ال 90 ( داچیا لوگان 3- 2013 تا کنون): تماس بگیرید

همانطور که می دانید به دلیل شرایط بازار و نوسانات قیمت، از اطلاع قیمت ها معذوریم. اما شما می توانید با شیشه عبدالهی تماس بگیرید و در خصوص قیمت های شیشه درب جلو ال 90 و سایر خودرو ها با ما تماس بگیرید.

شیشه-در-جلو-ال-90

شیشه درب عقب ال 90

همانطور که به آن اشاره کردیم شیشه های درب عقب نیز جزو گلس های جانبی خودرو محسوب می شود. به همنی دلیل جنس آن ها از سکوریت است. شیشه های سکوریت Toughened  و یا Tempered glass  نیز نامی می شوند. این نوع شیشه در یک فرآیند حرارتی 600 تا 700 درجه گرم می شوند و سپس بلافاصله سرد می شوند. این کار برای افزایش استحکام شیشه سکوریت انجام می شود.

قیمت شیشه درب عقب ال 90

حال که با شیشه درب عقب خودرو و جنس آن آشنا شدید، در این بخش می خواهیم قیمت آن را برای شما توضیح دهیم.

-قیمت شیشه درب عقب خودروی ال 90 (2004 تا 2013) : تماس بگیرید
– شیشه درب عقب اتومبیل ال 90 پلاس ( لوگان 2008) : تماس بگیرید
– قیمت شیشه درب عقب ماشین ال 90 ( داچیا لوگان 3 – 2013 تا کنون) : تماس بگیرید.

شیشه-بغل-ال-90

در شیشه عبدالهی شما می توانید شیشه اتومبیل ال 90 خود و سایر شیشه ها را تعمیر، تعویض و تعبیر کنید. همچنین می توانید با ما تماس بگیرید و از قیمت شیشه های درب عقب خودرو ال 90 و خودرو های دیگر مطلع شوید.

مزایا و معایب خودرو ال 90

در صورتی که این خودرو را خریداری کرده اید، مطمئنا می خواهید از مزایا و معایب آن مطلع شوید. به همین دلیل اگر می خواهید خودروی خود را بیشتر بشناسید و یا حتی اگر  قصد خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید آن مزایا و معایب آن را مطالعه کنید.

معایب خودروی ال 90

طراحی نامناسب و قدیمی خودروی ال 90

همانطور که می دانید این خودرو، یک خودروی اروپایی محسوب می شود اما متاسفانه خودرو های اروپایی طراحی مناسبی در قسمت بدنه و قسمت های داخلی ندارند. خودرو ال 90 دارای طراحی بسیار ساده و خط کشی شده است. در طراحی این خودرو شما هیچگونه ظرافتی مشاهده نمی کنید. در جلو و عقب این اتومبیل چراغ های بزرگ و ساده قرار دارند که کارکرد مناسبی دارند.

شیشه درب عقب ال 90

 به طور خلاصه خودرو ال 90 دارای یک طراحی قدیمی و بی روح است. درواقع می توان نتیجه گرفت که این خودرو از زیبایی خاصی برخودار نیست. البته برای خیلی از افراد ظاهر خودرو برایشان چندان اهمیتی ندارد و تنها به کیفیت فنی و سواری بالا خودروی خود بسنده می کنند.

عالی نبودن طراحی داخلی

معایب بعدی ایم خودرو طراحی ساده و ضعیف آن است. این سادگی به حدی است که داشبورد خودرو برای راننده و سرنشینان خودرو هیچ جذابیت خاصی ندارد. در طراحی داخلی این خودرو، تا جایی امکان دارد سعی شده از تجهیزات ساده و کم در خودرو استفاده شده است.

هنگامی که داخل این خودرو بنشینید، احساس می کنید که سوار یک خودرو ارزان قیمت شده اید. عملکرد طراحی ال 90 در قسمت هایی همچون فرمان ساده، کنسول مرکزی، صفحه کیلومتر و آمپر های نه چندان خوب به خوبی نشان داده نشده است. از طرفی دیگر به کار بردن پلاستیک در طرحی کابین این خودرو، به زشتی آن افزوده است.

شیشه جلو ال 90

محدودیت در میدان دید

یکی دیگر از معایب های این خودرو این است که کسانی که این خودرو را خریداری کرده اند، ادعا می کنند که میدان دید عقب راننده در قسمت عقب کم است. دلیل کم بودن این میدان دید، ارتفاع زیاد صندوق عقب می باشد تا جایی که حتی اگر یک راننده تازه کار پشت فرمان بشیند نمی تواند دنده عقب برود.

ضغیف بودن سیستم ایمنی

سیستم صوتی ضعیف نیز یکی دیگر از معایب این خودرو محسوب می شود. خودروی ال 90 4 اسپیکر را ساپورت می کند که دو اسپیکر در بخش جلویی و دو اسپیکر بخش پشتی دستگاه قرار دارند اما با اینحال برای عالی بودن سیستم صوتی این خودرو کافی نیستند.

جالب است بدانید که این خودرو قابلیت اتصال یو اس بی و بلوتوث را ندارد اما شما می توانید از آی او ایکس در آن استفاده کنید. علاوه بر این راننده امکان صحبت کردن با گوشی خود را از طریق خودرو ندارد.

شیشه عقب ال 90

نکته جالب دیگر درمورد سیستم صورتی این خودرو این است که در صورتی که شما صدای آهنگ خود را کم کنید و شیشه های ماشین را هم بالا ببرید، باز هم اشخاص دیگر می توانند صدای آهنگ را از خارج خودرو بشنوند!

مزایای خودرو ال 90

این خودرو علاوه بر معایب، مزایایی هم دارد که ما می خواهیم در این بخش به آن ها اشاره کنیم. پس همراه ما باشید.

ایمنی مناسب و خوب

این خودرو یک اتومبیل با اصالت محسوب می شود و طراخی و ساخت آن بر اساس اصول و قوانین است. این خودرو موفق به دریافت 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی موسسه اروپایی ENCAP را دریافت کند. این سطح از ایمنی را می توانید در بازه قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید، زیرا بسیار رقبای این خودرو حتی حاضر به شرکت در آزمون ایمنی هم نشده اند. به همین دلیل این موضوع باعث افزایش اعتماد عموم مردم به این خودرو می شود.

شیشه درب جلو ال 90



بدنه و شاسی این خودرو بسیار قوی و محکم بوده و در تصادفات عادی مقاوت بسیار زیادی از خود نشان می دهد. همچنین از نظر ایمنی نمره قبولی را کسب می کند. قطعات داخلی این خودرو به گونه ای طراحی که شده است که هنگامی که تصادف فشرده می شوند.



بانک بنزین خودروی ال نود در قسمت کف خودرو و با فاصله کمک فنر های آن قرار دارد که همین موضوع باعث می شود که در زمان تصادف از قسمت عقب، باک بنزین سوراخ نشود. مهندیسن این خودرو یک لایه عرضی در پشت صندلی های عقب این خودرو قرار داده اند که این کار باعث می شود که جسمی از صندوق عقب به داخل خودرو راه پیدا نکند.


داشبورد این خودرو ها به شکل لانه زنبوری است که باعث می شود هنگامی که خودرو از جلو تصادف می کند، به زانوی فرد آسیبی نرسد. یکی دیگر از امکانات مهم این خودرو می توان به ترمز ABS چهار کاناله همراه با EBD و کمربند ایمنی سه نقطه ای جلو که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد، اشاره کرد.

دارای یک پر قدرت و شتاب بالا

این خودرو قدرت موتور و شتاب بسیار بالایی دارد. در قسمت زیر کاپوت خودروی ال 90 موتوری با حجم 1598 سی سی وجود دارد. افزایش دور موتور در دنده های مختلف موجب پدید آمدن کششی می شود که به باعث می شود این خودرو در مدت تنها 10.2 ثانیه با شتاب 100 کیلومتر بر سرعت حرکت کند.

نسخه دنده اتومات این خودروی پرفورش در کنار کاهش شتاب خودرو، مصرف سوخت بالاتری نیز دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم که اگر در شهری زندگی می کنید که ترافیک ندارد و می خواهید خودروی ال 90 را خریداری کنید، مدل اتومات آن را کنار گذاشته و دستی آن را بخرید.

موتور ال نود 16 سوپاپ دارد و سیستم انژکتور چند نقطه ای نیز در این خودروی وجود دارد.

بالا بودن کیفیت و کم بودن استهلاک

این خودرو از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و اسهلاک آن هم بسیار کم است. در صورتی که به خودروی ال 90 رسیدگی کنید و سرویس های آن را به موقع انجام دهید، تا چندین سال از تعمیرات آن مصون خواهید ماند.

برای خرید قفل زاپاس بند ال 90 و خرید آینه بغل ال 90 به فروشگاه اینترنتی یدک فیت مراجعه کنید.

خدمات شیشه اتومبیل عبدالهی


آیا شیشه جلو ساندرو با شیشه جلو ال 90 مشابه هم هستند؟

خیلی شبیه به هم هستند اما به یکدیگر نمی خورد، یعنی شما نمی توانید شیشه جلو ساندرو را برای ال 90 و بالعکس استفاده کنید.

آیا از چسب آکواریوم برای آب بندی استفاده می کنید؟

خیر از چسب پلی یورتان اصلی اروپایی استفاده می شود.

نصب شیشه اتومبیل در محل دارید؟

بله موجوده

بهترین شیشه اتومبیل در تهران کجاست؟

نارمک شیشه اتومبیل عبدالهی